Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

klik sini..

Khamis, 10 Mac 2011

HANGIT!!!

Salam semua..
huhu arini hari hangit sedunia utk saya...ekekeke....Dah lama saya tak bawa bekal nasi ke ofis. So, disebabkan ade balance nasi & lauk dinner smlm, maka saya pun trs masukkan makanan dlm tipuware & simpan dlm peti ais. Sempat juga buat sandwich telur utk breakfast pagi ni. Semasa hendak pegi keje, saya keluarkan bekas makanan semalam tu. Alamak, lauk semua beku daaa...Saya fikir takpela, boleh panaskan di ofis. Maka saya pun meneruskan perjalanan ke ofis.

Apabila hampir dgn waktu lunch, saya pun bergegas ke pantry utk panaskan makanan lunch saya tu. Sebelum tu dh tanye ofismate mcm mane nak guna oven tu & brp lame nak panaskan (al-maklumla 1st time nak guna ni). Ofismate ckp pusing je timer & biarkan. Brp lame bergantung kepada jenis makanan. Saya pun pusing la dgn jayanye ke 10 minit..ekekeke. Sementara menunggu sempat lg menyinggah ke ladies. Masuk pantry blk bau2 mcm hangit...wuaaa wuaaaa sambal ikan bilis ku sudah hangittt...trs reset timer & keluarkan bekas makanan tu..legam abis ikan bilis tu..skali bekas pun bocor daaa...trs buang lauk tu. Tgk lauk sebelah ayam masak kicap & blackpepper ok lg, so mkn yg tu jela...nasi pun jadi garing & kering..huhuhuhu...

Bawa masuk ofis cover dgn pembalut kertas A4 coz blm time rehat lg kan, tp abis bau 1 ofis dek penangan hangit tu..Nasib baik bau ayam blackpepper tu lg kuat so bau sedap gakle. Sampai ofismate ckp trs rase lapar la..ahahaha...Mase nak makan tu nasi rase crunchy..ekekeke..hantam sajalah labu.....

p/s: spttnye panaskan 1-2 minit je, ni hentak sampai 10 minit. Nasib baik tak buat setengah jam, harus tipuware tu membakar diri jd cam lilin. kekekeke...kena tiru cik dLa la panaskan nasi letak atas kettle jug je..tp kat ofisni guna thermopot...huhuhuhu...

<1st time guna oven failed>
sumber: SINI


Tiada ulasan: