Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

klik sini..

Khamis, 27 Oktober 2011

KK Trip - Part 2

Salam semua...

Ok, proceed with KK trip part 2 - Hotel & surroundings...

Kami purchased flight + hotel package. So kami telah memilih untuk stay @ Tune Hotel. Basic hotel with fans, tapi tak tambah comfort package so no toilettries, towels & air-cond. Sampai di bilik try on fans tapi rase sangat berkuap dalam bilik double room yg tak berapa nak besar tu. So lepas mandi & siap2 kami turun untuk add-on air-cond disebabkan ketidakselesaan terasa sudaahh..Disebabkan add-on kat hotel, 12jam air-cond RM13.62 & kalau tambah 24hours RM21.92. Saya tambah 12 jam jek..Sekali esk tu kena tambah lg 12 jam...rugi2!! Pengajaran untuk saya: Lepasni nak avoid hotel ni la coz basic facilities cam air-cond, toilettries, towels, mini bar, coffee making facilities tu penting untuk kami..hehehe..kalau ade buffet breakfast & pool lg best..hehehe..

Hotel ni bersambung dengan 1Borneo shopping mall. Grand Borneo hotel & Novotel hotel bersebelahan di kiri & kanan Tune Hotel. Untuk sesiapa yang minat shopping boleh la stay kat sini. Kami tak jalan sangat pun dalam tu. For breakfast, only McD available kat situ. Kalau rajin, seberang jalan di dpn hotel ke Alamesra, ade kedai2 kat situ. Kami breakfast di Sutera Bayu Corner di kedai deret belakang Maybank, itupun setelah disyorkan oleh kawan saya yang mengajar di UMS tu. Alang2 sebelum hantar kereta sewa kan. Malam pertama tu cari kedai nak tengok bola MU vs. MC tapi takde yang berdekatan. Pub sebelah hotel adelah tapi tak sesuei la....

1Borneo ade sediakan free shuttle bus untuk ke bandar KK, kami guna selepas check-out hotel & sebelum ke airport. Amik tiket at North Atrium yek. Turun di Warisan Plaza. So leh jalan2 sekitar tue..

Rm180/24hrs..

double room

air-cond to add-on if needed :-)

kiosk @ 1Borneo - org ramai tengah beli packed breakfast & lunch..nasi lemak RM1 jek..

me @ hotel lobby

me @ 1Borneo

free shuttle bus

p/s: Esok2 la sambung lagi yep...sakit kepala sudaahhh!!


Tiada ulasan: