Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

klik sini..

Sabtu, 19 Mac 2011

Langkawi Trip - Day 3 (14-Mar-11)

Salam semua...
Arini baru saya berkesempatan untuk sambung update pasal trip ke Langkawi. Okeh, akan saya update laju-laju yek...

Seperti biase, sarapan pagi di hotel saje. Buffet arini ade bihun goreng untuk makanan berat. 1st day aritu mee goreng. Makanla skit untuk alas perut. Selepas sarapan kami terus bergerak menuju ke Langkawi Cable Car. Jam menunjukkan pukul 9.00am, pengunjung sudah beratur panjang di kaunter tiket & pintu masuk, tapi tak bergerak-gerak. Tiba-tiba nampak staff kaunter tampal notis kat depan. Saya suruh zahir pegi bace. huhuhuh cable car ditangguhkan disebabkan angin kencang. Tetapi saya masih tidak berganjak sampai la ade staf-staf cable car explained kat orang ramai pasal penangguhan tu. Kami pun tukar plan ke Telaga Tujuh dahulu sebab berdekatan dengan cable car tuh. Sebelum keluar dari Oriental Village kami bergambar jap.

Sampai di perkarangan Telaga Tujuh, saya tengok peta, fuhh tingginye pendakian. Dah cakap kat hubby malas nak naik tapi hubby cakap dah alang-alang sampai biar sampai abis. perghhhh exercise kami pagi-pagi tuh. Zahir merungut-rungut penat al-maklumla jarang exercise kan. Kami kerah juga sampaila ke puncak Telaga Tujuh. ehehehe...lepas rehat & amik gambar skit-skit kami pun turun semula. Takde ape pun sangat, sesuai untuk mandi-manda tapi bahaya skit. Kami takde bawa baju so takdela mandi-manda..

Turun dari Telaga Tujuh saya nampak cable car sudah bergerak. Saya ajakla hubby ke cable car semula. Yes, cable car sudah beroperasi. Ingatkan kena tiket RM28, rupenye RM15 je untuk pemegang mykad & zahir RM5 je. Tapi syarat kena tunjuk mykad, mykid @ surat beranak la. Kalu takde no diskaun, sorry. Walaupun sejam beratur (lebih panjang orang beratur dari yang mula-mula tuh huhuh) tapi kami gagahkan juga. Yela, tak sure lagi bile nakpi lagi. Pit stop pertama kami turun di dek pertama (tersilap sbnrnye). Lepas amik gambar kami terus beratur untuk naik cable car ke Top Peak. Saya nak ke sky bridge tapi hubby & zahir fobia height. Dah nak merajuk masa tu tapi takpela, memang tau diorang takut. Finally diorang setuju teman saya sampai tangga nak ke bridge tu. Saya meneruskan sampai ke penghujung bridge alone & amik gambar pun sorang-sorang. Takpela, asalkan dapat merasai perasaan di atas dek yang tergantung tu. Gerun juga tp level confident saya sangat tinggi pada waktu itu. Selepas puas bergambar kami pun naik semula ke pelantar untuk menaiki cable car turun ke bawah. Sangat puas hati walaupun penat juga beratur & menuruni tangga ke skybridge tu.

Kami singgah makan tengahari di Restoran Zul Ikan Bakar Nasi Campur di tepi jalan on the way back. Perghh, sedapnye ikan grut (1st time dengar, tengok & makan) & sotong bakar sambal, tak puas rasanye. Dah inform hubby sebelum balik harus makan lunch di situ lagi. ngeee :-). Kami meneruskan perjalanan kami ke Nusantara Gamat untuk membeli sedikit cenderahati & nak guna sendiri. Hampir-hampir terlepas nasib baik ternampak replika minyak gamat di depan kedai tu. Kami singgah sekejap je kerana Zahir tidur di dalam kereta.

Disebabkan awal lagi, kami meneruskan perjalanan ke Under Water World. Sebelum masuk, kami menikmati ais krim dulu sebab cuaca panas terik. ehehehe..Kami sempat survey harga coklat di kedai berdekatan (The Zon Duty Free & Coco Valley) tapi lebih mahal dari Haji Ismail Group (HIG). Tengok jela yek nama pun survey. Selepas membeli tiket (RM28 dewasa & RM18 kanak2) kami meneruskan pengembaraan kami..ehehehe..takde ape sangat yang menarik pun (best lagi Aquaria). Sebelum keluar kami sempat membeli cenderahati fridge magnet yang ada gambar kami RM10 je. ehehehe.

Sebelum pulang ke hotel, kami pergi menikmati minum petang cendol, pasembor (rojak) & laksa utara di tepi pantai (tepi jalan) on the way to airport tuh. Banyak peniaga berniaga menggunakan lori kecil di tepi-tepi jalan tuh. Pasembor & laksa sedap cuma cendol nye kureng menyengat. Takpela..Selepas selesai, kami pun beransur balik ke hotel untuk merehatkan badan setelah penat berjalan 1 hari. Hanya zahir sahaja yang pegi mandi di pool manakala kami zzzZZzzzz...ekekeke...

Selepas maghrib kami dinner sekali lagi di restoran Selera Lubuk Buaya. hehehe kali ni kami pesan lauk lebih skit..telur dadar (wajib bagi zahir nie), kailan goreng, kerang rebus, sotong bakar berlada & ikan siakap 3 rase..yummmyyyy!!! Selesai pengembaraan kami di pulau Langkawi untuk hari yang ke-3. ehehehe...

p/s: Sila layan gambar yang banyak ini ye kawan-kawan..ehehehehe... :-)

< breakfast, hotel room, hotel pool & Nusantara Gamat >

<Langkawi Cable Car & Oriental Village >

< Under Waterworld, minum petang, dinner & chill-out >

< Telaga Tujuh >

4 ulasan:

Fariross berkata...

wow best nye makan...heheh...

ain zuraini berkata...

ehehehehe mmg best.....sotong & ikan bakor marvelleous...ekekeke

lady-D berkata...

nanti nk naik cable car lg..x puas rs aritu..deq ros mkn mkn mkn je kejenya..haha

ain zuraini berkata...

kalu pegi bukan time public holiday & cuti sekolah tak payah beratur pjg mcm den..huhuhu..

hehehe mmg makan je komen yek.. :-)