Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

klik sini..

Sabtu, 30 Julai 2011

Jem & samseng jalanan??

Salam semua....
huhuhu ape kena dengan tajuk di atas tu yek?? urrrmmm...Tengahari tadi saya bawa mama, kakak, nonet & adik2 ke KL (Jln. TAR & sekitarnya) untuk shopping raya. perrrrghhhh memang jem GILOSSSS!! Itu pun saya lalu short cut dari Wisma Pertanian tu..huhuhu...Dengan kenderaan yang banyak, orang yang ramai memang sangat lemasss....Saya parking kereta di Menara Tun Razak, nasib baik masuk pukul 1.30pm dapat flat rate RM5. hehehe...Jalan nak masuk ke lorong Menara Tun Razak tu memang sangat jem la..Nasib baik sempat menyelit..Sebenarnya jalan tu 2 way tetiba jadi 1 way jek.. Saya dapat bayangkan macam mana la time nak balik nanti.

So, kami memulakan penjelajahan di kedai2 pakaian berdepan dengan coleseum. Saya sempat mencuba 2 baju tapi tak berapa ngam plak..so tak jadilah beli..murah je, rm49.90. Corak pun boleh tahan juga..So kami jalan2 lagi sampai ler ke Mydin still takde yang berkenan. Tiba2 mama cakap kepala pusing & pening. huhu tak cukup rehat & tido katanya. So saya telefon abah & suruh pick-up mama. Sementara tunggu abah sampai kami lepak2 depan kedai BATA. Nak makan semua restoran, A&W, KFC penuhhh & panjang beraturnya...Dasatt3x...Jalan tok sah cakap la semua laluan masuk KL sesak sehingga polis terpaksa tutup beberapa laluan menuju masuk ke KL.
 Selepas abah tiba, kami pun bergerak menuju ke Semua House untuk makan. perrrghhh penuh juga..Nasib baik adik cepat2 rebut meja makan..Memang dasaaaatttt arrr...Lepas makan kami pun decide untuk pulang je tanpa hasil.

Hah, kejadian inilah saya bengang. Jalan nak keluar dari parking Menara Tun Razak yang 2way dah jadi 1 way tuh, saya suruh kakak control traffic sebab saya nak mencelah kat celah jem yang sampai belakang Sogo tuh, sekali ade kete bengang & marah pada kakak saya. Kakak saya pun tunjuk lah arrow kat bawah tu menunjukkan itu memang laluan kami. Selepas kereta saya selamat berada di laluan yang betul, tiba2 datang kereta naza citra color hitam lip lap kan lampu sport light dia tu. Dalam hati ni sudah panas. Ingat saya takut ke. Saya pun pelagi tekan2 minyak (bunyi vroooom3x dengan kuat) pegi rapat betul2 depan kereta tu nak suruh dia blahhh...masing2 tunjuk2 dengan tangan suruh blah manakala dalam kereta saya pula tunjuk2 ke bawah suruh dia tengok arrow. Last2 keta tu blah juga..ekekeke ingat saya main2 ke..Kalau hubby tau confirm kena marah nie...Dia memang marah jadi samseng jalanan ni..kekekeeke...Makan masa juga la nak mencelah2 di ribuan kereta yang sesak tu sementara nak masuk Jalan Mahameru..Alhamdulillah selamat sampai ke rumah mama dengan selamat..

p/s: Alamak esok hubby ajak pi cari kain untuk buat baju melayu kat situ lagi..tidaaaaaakkkk!!! <hehehe plan nak parking kat Bank Negara & jalan ikut jejantas belakang Sogo tuh..huhuhu>


tengok nonet yang ceria itew!! nampak tak jem kat belakang tuh??

achik, nonet & mama nonet!!

nonet yang sentiasa ceria!!


2 ulasan:

lady-D berkata...

serius ganas cite ni..tp tabik spring ahh, mmg berani..sabas2..

ain zuraini berkata...

sbnrnye takot gak..tetibe org keluar kete dgn parang ke camne..tp time tu tgh jem so ramai la org...hehehehe...