Daisypath Anniversary tickers

Jumaat, 4 Februari 2011

1st day holiday @ Kuantan

Salam semua..
Arini saya nak tulis tentang 1st day holiday saya di Kuantan..

Kami bertolak dari Pantai Hillpark / Cheras pd pukul 8am. Tiba di Tol Gombak kereta telah pun banyak & terpaksa beratur pjg walaupun di lorong Touch n go..Selepas itu kami singgah sebentar di stesen Petonas Karak Highway utk membuang pape yg ptt & beli air minuman..

Disebabkan memandu mengikut had laju yg dibenarkan, perjalanan kami memakan masa hampir 4 jam..huhuh perjalanan yg slow & steady jek..hehehehe..maklumla musim perayaan byk btl speed trap sepanjang jalan..dah serik buang duit byr saman maka kite ikutla undang2 yek..hehehehe...

Tepat jam 12 tghri, kami tiba di Bukit Gambang Water Park. Perghhh, ramai gile org..public holiday la katakan. Saya drop adik di kaunter tiket & meneruskan perjalanan ke parking kereta yg sgt jauh..huhu yg dekat sume dh penuh..Selepas itu family saya mkn lunch bekalan nasi di parking kereta sementara nak masuk ke water park (tak boleh bw masuk makanan luar).
Tepat jam 1 tghri, kami semua masuk ke waterpark. Adik saya beratur beli e-coupon, sementara saya dll masuk ke bilik persalinan bertukar ke pakaian mandi..heheheh..
Setelah semua bertukar ke pakaian mandi, kami berlegar2 mencari tempat duduk kosong. fuhh, semua tempat penuh. Hubby plak lapar, so kitorang pegi mencari makanan dulu..perghh, panjang plak beratur nak beli makanan. Sementara saya & adik beratur, hubby & kakak mencari tmpt kosong utk makan. Nasib baik ade. Setengah jam juga la beratur nak beli makanan..9 set semuanye RM80 licin.
Setelah selesai makan, barula sesi bermandi-manda bermula. Kami telah main 3 jenis slides & selepas itu berendam saje di swimming pool. Ramai sangat org di pool wave & lain2..Lps tu kami abiskan e-coupon dgn membeli ais krim roti 7 & ais krim kon 2..nyum2..
Tepat jam 5pm, kami telah keluar & meneruskan perjalanan ke Aflah homestay. Tuan rumah telah tunggu di dpn KIPSAS & kami tiba di homestay tepat jam 5.30pm.

Pada pukul 8pm, kami bertolak ke Ana Ikan Bakar Petai Tanjung Lumpur utk mkn malam..Perghhh, ramainye org & meja pun penuh..Dlm 10minit camtu br dpt meja..Kami order Ikan, Sotong, Udang, Lala, sup sayur & telur dadar...RM221 sahaja...hehehehe...tp kureng sedapla, mama & hubby lbh prefer seafood & ikan bakar @ Umbai Terapung..

Pukul 10pm kami pun pulang ke homestay utk merehatkan badan....enjoy gmbr sampai muntah yek!!

< sblm msk water park >

< mama mls nak jln bergambar kt trademark BGWP tu >

< sblm mandi, alamak cam alien la plak >

< kita mamam dulu >

< licin nasi ayam >

< pilih jgn tak pilih >

< model wajib nih!! >

< sup sayur >

< udang grg kunyit >

< ikan siakap 3 rasa >

< ikan merah bakar petai

< sotong grg tepung >

< Aflah homestay : 2nd room for me & hubby >

p/s: Mlm ni will update utk 2nd day holiday yek....

2 ulasan:

Rina Sharif berkata...

eeee sedapnyer tgk seafood tu.. nih tgh teringin sangat nak makan seafood. tapi tah bila lah nak sampai nyer ke sana. paling dekat pun ke pd lah. tapi tu lah tak berapa sedap..

ain zuraini berkata...

Rina: kat Jeram Selangor pun ade seafood...sedap gak..pi ler try...mmg puas hati...