Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

klik sini..

Isnin, 4 Julai 2011

Singapore Trip - Day 1 KL Sentral to Tanjong Pagar..

Salam semua..
Cari mase nak update 2nd anniversary holiday nie..ehehehe...Ok, tanpa buang masa saya start citer yep..

24 Jun 11 pukul 10pm kami bertolak dari Cheras ke Pantai Hillpark untuk pick-up adik bongsu saya yang sama2 ikut kami ke sana. Pukul 10.30pm baru bertolak ke KL Sentral. Sepatutnye ayah saya yang hantar tapi last minit dia ada hal. Pastu plan nak naik teksi je tapi dah lambat & teksi 1 pun tak nampak. Last2 drive kete je ke KL Sentral & parking kat tempat keje lama hubby (tempat dirahsiakan tapi walking distance to KL Sentral la)..ehehehe..10.45pm sampai dengan gelabahnye coz pukul 11pm train bertolak.

Emm, nasib baik train delayed 15minit tapi penat juga la tunggu kan. Saya sempat beli Singapore map & hubby beli majalah. Dalam 11.30pm baru train bertolak. Kami menaiki train Senandung Malam ke Stesen Tanjong Pagar (semua orang dah tau yang stesen tu dah tamat operasi last 30-Jun-11).

Pukul 7am camtu sampai stesen Woodland untuk cop passport. Disebabkan kami tak isi form lagi maka lambat skit la settle. hehehe...tapi takpe coz train akan bertolak selepas semuanya selesai. Dalam pukul 8 lebih camtu baru bertolak ke Tanjong Pagar. Ramai photographer sepanjang rel dari Woodlands ke Tanjong Pagar menunggu untuk capture gambar tren di waktu2 yang terakhir tu. Kepala gerabak kami bernama Hang Nadim tapi terlupe lak nak amik gambar hehehe. Pukul 9am baru kami tiba di stesen tanjong pagar yang sekarang sudah berada di dalam lipatan sejarah :-(.

Perut dah berkeroncong so kami breakfast dulu kat kantin stesen. Banyak juga choice. Lepas breakfast kami terus ke stesen bas untuk ke USS. Sebenarnye tak tau arah mana nak pegi so kami main redah je ke depan. Sekali terserempak dengan seorang pakcik yang sedang berbasikal bertanyakan arah tujuan kami. hehehe nasib baik dia peramah & baik hati inform kat mana nak naik bas & bas no. ape nak naik. Sabar jelah kan..maklumlah research tak berapa nak lengkap. So dah separuh jalan salah arah hahaha. Ok, enjoy dulu gambar yek. Sehingga bersambung to the next entry...ehehehehe...

p/s: Teh tarik kat stesen tanjong pagar memang terbaeeeeekkkkk!!

@KL Sentral

2nd class lower bed

me & hubby bertentangan..hehehe

nice 2nd anniversary holiday!!

Tanjong Pagar station

front view of Tanjong Pagar Railway Station

This cafe for breakfast

Nasi lemak ayam S$2.50 + sambal goreng = S$3.00

the sign in memory...





3 ulasan:

ddjfr berkata...

bestnya gi singapore.dd nakkkkk sangat pegi.huhu.

lady-D berkata...

terkejut bukak tgk byk rul entry terbaru..sabo jelah..laju bebenor update..huhu..
stesen ketapi tg pagar lam kenangan..sbnrnya xde perasaan sedih sbb x pnh naik kat situ..hehe

ain zuraini berkata...

dd: ajak la cik abe pegi...naik kete sendiri je sng nak angkut brg2 anak..

dla: hehe ni mesti tak minat sejarah yep!